Tavaly év végén a teljes utasbiztosítási piaci díjbevétel kismértékben meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 6,5 százalékos növekedésnek felel meg a 2012. évi 9,5 milliárd forinthoz képest - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) hétfőn.
A legfrissebb hírek szerint a tavalyi első háromnegyed évben a magyarok külföldi költése 396 milliárd forint körül alakult, ami 3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Kevesebben vannak azok is, akik több napra hagyják el Magyarországot.
A díjbevétel növekedését indokolhatja a piacon a közelmúltban megjelent új értékesítési csatorna is. A mobiltelefonon köthető utasbiztosítás komoly érdeklődést váltott ki az utazók körében, de elsősorban a fiatalabb generációk kötnek mobilon keresztül utasbiztosítást.
"Az adatok alapján a magyar lakosság talán tudatosabban készül fel egy-egy utazásra és alaposabban mérlegeli a külföldi tartózkodás során felmerülő lehetséges veszélyhelyzeteket" - idézi a közlemény Horváth Pétert, a szövetség utasbiztosítási bizottságának elnökét.
Horváth Péter ugyanakkor hozzátette: magyarázhatja a piac bővülését az is, hogy az elmúlt évben három új szereplő lépett az utasbiztosítási piacra.
Az utasbiztosítók 2013-ban minimális díjemelést hajtottak végre az év elején, ami szintén indokolhat némi díjbevétel-növekedést. Az elemzők feltételezése szerint azonban az is valószínű, hogy a kiutazók felkészültebbek, jobban odafigyelnek az egyes biztosítások által nyújtott szolgáltatásokra, illetve szolgáltatási limitekre, és ha szükséges, magasabb összegű szolgáltatást nyújtó biztosítást vásárolnak - áll a közleményben.